Katalog filtrů

Datum: 13.6.2022

filtron | Největší výrobce autofiltrů v Evropě
Filtron je největším výrobcem autofiltrů ve střední a východní Evropě, o čemž svědčí i obliba jeho produktů mezi mechaniky a automobilkami. Společnost nabízí přes 2700 typů filtrů, které pokrývají přes 97 % osobních automobilů na evropském trhu. Nejde o konkrétní typ, Filtron vyrábí vzduchové, olejové, palivové a kabinové filtry pro starší i novější vozy. Účinnost všech jejích produktů je dlouhodobě testována v praxi i v laboratorních podmínkách, což z nich dělá jedny z nejlepších na světě.

Velký důraz klade výrobce také na jednoduchou montáž, stejně jako na dlouhodobé udržení dobrých vztahů se zákazníky. Během několika desetiletí si Filtron vybudoval vedoucí pozici a navázal spolupráci s největšími automobilovými koncerny, jako jsou Volkswagen a Fiat. Mechanici v celé Evropě instalují ročně více než 36 milionů filtrů. Společnost nakonec spojila síly se skupinou Mann+Hummel a podpořila tak světového lídra v oblasti filtračních médií.

Vzduchové filtry Filtron
Vzduchové filtry Filtron se vyrábí jak v kulaté, tak v deskové podobě - ​​druhý typ je nejrozšířenější - především z důvodu úspory místa a účinnější filtrace. Konstrukce se skládá z lehkých a nehořlavých materiálů, které zabraňují šíření plamenů a v některých případech je zcela uhasí. Vzduchové filtry Filtron zachytí 99,99 % nečistot, jak velkých, tak zcela mikroskopických. Konstrukce byla zároveň navržena tak, aby filtrace probíhala celoplošně a nezatěžovalo se pouze jedno místo. Díky tomu pracují spolehlivě v tichém provozu i ve ztížených podmínkách v prašném prostředí.

Filtron - kruhové filtry

 

Filtron - papírové panelové filtry

 

Filtron - panelové filtry vyrobené ze syntetické tkaniny

 

Kulové filtry Filtron se v moderních vozidlech prakticky nevyskytují. Používají se pouze u prémiových vozů s dostatkem prostoru nebo při tuningu.
Panelové filtry Filtron s papírovou konstrukcí jsou základním produktem, ale přesto velmi účinným. Instalují se do většiny běžných i užitkových vozů již v počáteční fázi výroby.
Panelové filtry Filtron se syntetickou tkaninou jsou účinnější než papírové filtry, ale nejsou tak odolné. Pro zvýšení pevnosti je tkanina připevněna přímo k plastovému rámu filtru nebo doplněna ochrannou síťovinou.
Vyčistit nebo vyměnit vzduchový filtr a kdy?
Někteří motoristé se domnívají, že filtr stačí profouknout stlačeným vzduchem a bude téměř jako nový. Ve skutečnosti se však dosud volně povalující částice ucpávají, čímž se vlastnosti filtru dále zhoršují. Obecně se doporučuje vyměnit vzduchový filtr vašeho vozu jednou za rok nebo každých 15 000 km, pokud výrobce automobilu nestanoví jinak. Alternativou však mohou být omyvatelné filtry K&N, které jsou speciálně navrženy pro opakované použití.

Pokud se často pohybujete v prašném prostředí, pravděpodobně jej budete muset vyměňovat častěji. Jak se filtr zanáší, dochází k postupnému úbytku výkonu a zrychlení, úbytku „plynu“ při jízdě do kopce nebo ke zvýšení odporu vzduchu. Při dlouhodobém zanesení vzduchového filtru se do spalovacího prostoru mohou dostat nečistoty a poškodit pístní kroužky nebo válce.

Olejové filtry Filtron
Olejové filtry Filtron zahrnují kartušový filtr namontovaný přímo v bloku motoru nebo samostatnou vložku olejového filtru. V obou případech se k výrobě používají kvalitní materiály a kovové díly jsou postupně nahrazovány umělými, což snižuje hmotnost a usnadňuje recyklaci. Výkon olejových filtrů Filtron je pozoruhodný, mazivo zůstává krásně čisté i při velkém zatížení a je bez jakýchkoliv nečistot. Všechny produkty jsou důkladně testovány, aby bylo zajištěno, že nedochází k úniku oleje. Jejich účinnost a spolehlivost potvrzují i ​​dlouhodobé dodávky originálních filtrů největším výrobcům automobilů v Evropě.

Filtron - kazetový olejový filtr

Filtron - vložka olejového filtru

Kartušové filtry Filtron se skládají z kartuše a ocelového pouzdra se závitem, kterým jsou připevněny k bloku motoru. Výhodou je snadná výměna, velmi vysoká odolnost proti poškození a téměř 100% filtrace.
Olejové filtrační patrony Filtron jsou umístěny v nepropustném pouzdře přímo v motoru, který je vybaven potřebnými ventily a polohovacími prvky, což zajišťuje jeho těsnost.
Jak poznat zanesený olejový filtr a kdy jej vyměnit?
I v tomto případě se mnoho motoristů domnívá, že stačí olejový filtr jednoduše vyčistit a může sloužit ještě několik let. Frekvence výměny je u každého vozu jiná a je důležité dodržovat pokyny výrobce. Obecně se však olejový filtr vyměňuje vždy společně s olejem, tedy každých 10 000 - 15 000 km nebo jednou ročně. Další alternativou jsou omyvatelné filtry K&N, které lze při správném čištění a impregnaci látkami použít mnohokrát.

Při zanedbání výměny filtru pravděpodobně zaznamenáte pokles výkonu motoru, zrychlení, ztrátu „dechu“ do kopce apod. Zároveň se rychleji opotřebovávají mechanické součásti, v extrémních případech může být agregát zcela zničeno. Existují však oleje a filtry určené pro delší intervaly výměny, ale řada automechaniků a výrobců jejich použití nedoporučuje, doporučuje pravidelnou výměnu za nový.

Palivové filtry Filtron
Palivové filtry Filtron se vyrábí jako šroubované, s přípojkami nebo jako samostatné kartuše. Vždy kombinují vysoce kvalitní materiály, které zachycují rez, kovové třísky, prach a další nečistoty, udržují palivo čisté a přímo podporují výkon motoru. Díky moderním materiálům zadržují vlákna filtru nečistoty několikanásobně menší než zrnko písku. U dieselových motorů s moderním vstřikováním provádí také několik odlučování vody, které je nezbytné pro správnou funkci motoru.

Filtron - palivový filtr s přípojkou

Filtron - palivový filtr se šroubem

Filtron - vložka palivového filtru

Filtron Filtron s přípojkami má podobu hermetického kovového nebo plastového pouzdra. ze kterých jsou provedeny potřebné přípojky k palivovým potrubím. Používají se v benzínových a naftových motorech – některé dieselové modely mají vícestupňový filtrační systém zvyšující účinnost a životnost.
Šroubovací filtry Filtron jsou podobné těm s připojením, ale nemají vnitřní ventily. Zároveň zaručují, že se do motoru nedostane žádné špinavé palivo – kdyby nebyl čistý, filtr by ho prostě podržel a „odřízl“ průtok do motoru, což je lepší než ucpání.
Palivové filtrační vložky Filtron jsou vyměnitelnou součástí skříně, která je integrována přímo do motoru. Nejčastěji se používají pouze u dieselových motorů, jsou vyrobeny z ekologických materiálů odolných vůči palivu.
Jak zjistit, zda je palivový filtr ucpaný
Podobná situace nastává u palivových filtrů, které palivo čistí od fyzických nečistot. Jeho zanášení se projevuje v pěti základních případech, jako je zvýšená spotřeba paliva – a nejde o litr či dva, někdy se oproti normě snadno znásobí. Podstatné také je, aby motor při „zaseknutí“ nešel do kopce a nemohl plynule běžet. Motor je celkově slabší, má nízkou akceleraci a nedosahuje vysokých otáček – zkušenější řidiči mohou mít pocit, že se auto dusí. Extrémně zanesený filtr pak způsobí přerušovaný chod válců motoru nebo vypínání agregátu i na volnoběh.

Kabinové filtry Filtron
Kabinové filtry Filtron jsou vyráběny ve standardní verzi ze syntetické tkaniny nebo s aktivním uhlím, díky čemuž jsou ještě účinnější. Vzduch vstupující do kabiny vozu je bez prachu, pylu, smogu a dalších škodlivin, což je problém zejména v městských oblastech. Kabinové filtry Filtron však odstraňují 99,99 % všech látek, plynů a plísní, a to díky použité technologii a speciálním materiálům s elektrostatickými vlastnostmi. Aktivní uhlí také pohlcuje nepříjemné pachy, což zvyšuje komfort při cestování.

Psal se rok 1982, když pár přátel založilo značku Filtron v sousedním Polsku. V pronajaté místnosti o rozloze 13 metrů čtverečních byly všechny filtry vyrobeny ručně, bez použití moderních technologií. Jejich obliba poměrně rychle rostla, díky čemuž se továrna v následujících letech rozrostla o několik desítek zaměstnanců a přestěhovala se do větších prostor. Na začátku 90. let již probíhala vlastní distribuce - Filtron dodával své filtrační patrony do polských prodejen a čerpacích stanic a od roku 1992 připravuje vlastní sklad výrobků se 129 filtry.

Na trhu se vyznačoval barevným balením, které od roku 1999 rozlišuje jednotlivé typy filtrů a usnadňuje tak jejich dohledatelnost. Filtron ušel od svého vzniku dlouhou cestu. Původně malá místnost dnes funguje na 52 000 metrech čtverečních a zaměstnává přes 2 000 zaměstnanců. V roce 2016 spojila své síly se světovým lídrem v oblasti filtračních médií, tedy německou společností Mann+Hummel, která je předním dodavatelem originálních filtrů pro největší světové automobilky. Působí v Evropě, Severní Americe a Asii.




Možnost nákupu
po telefonu nebo emailem
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.